Åreknuter til besvær er en saga blott!

God kveld i stugo!

Mille synes det er helt innafor at “tante” Tonje er operert, for da får vi se mye til henne fremover. Ingen skal måtte være aleine når man har gått i gjennom noe slikt, så nå pleier vi pasienten her hjemme på sofaen. Favorittene Bridgeblanding og Dundersalt er kjøpt inn, og timesvis med trash-TV står på agendaen.

Bestis har i årevis slitt med smertefulle åreknuter, og endelig kom dagen da dette ble en saga blott. Det var noe i overkant smertefullt å fjerne de, men unnagjort i våken tilstand på 1,5 time. Legen sprøyten bedøvelse inn i hver knute, foretok en laserbehandling og gjennom “hekling” kikkhull metoden, dro han ut hver bidige åre. Jeg lo så jeg grein når jeg plukket henne opp etterpå, for hun så ut som en mumie der hun kom stivbeint med begge beina godt surra inn i bandasjer.

Den største utfordringen er å komme seg opp av sofaen, men ellers går det veldig fint. Det er selvsagt ubehagelig å ha så stramme bandasjer på 24/7, men når man øyner lyset i tunnelen, gode dager i vente uten at man plages mer, er det verdt det. Jeg er utrolig glad på Tonje sine vegne, dette blir bra!
 

Mens Mille og jeg var i stallen, diska Bjørn Erik opp middag til pasienten og mellomstemannen Pelle som tilfeldigvis luktet “mat” helt oppe i fra barnehagen han jobber i. Så i kveld er det til en forandring folksomt her, og jeg må si jeg føler meg “rik” ❤

Ønsker dere alle en god natt, drøm søtt, Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#helse #venner

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg