Neon sprell på gang!

God morgen, dere!

I skrivende stund sitter vi og venter på flyavgangen som skal ta oss til Canada, Toronto. Der har vi hele 11 timers stopp, før vi drar videre til London. Vi har leid bil så vi får utnytta tiden maksimalt, så for aller første gang har jeg faktisk gledet meg til å ta fatt på hjemveien etter en ferie. Som regel surmuler jeg skikkelig, for jeg har aldri vært en “borte bra, men hjemme best” person, men nå blir det jo plass til enda en lite eventyr, og da kan man så absolutt ikke klage.

Hadde det ikke vært for min  årvåkne venninnen Vibecke, så hadde det aldri blitt noe Canada stopp på oss, eller faktisk ingen hjemreise i det hele tatt. For nå er det påkrevd å søke eTA (Electronic Travel Authorization), få godkjent innreisetillatelse for alle som kommer i fra visumfrie land. Det er egentlig en relativt rask prosess å få dette gjennomført, men vi hadde aldri rukket å få det godkjent på samme reisedag, så jeg ble ganske så happy når jeg fikk denne viktige beskjeden et par uker før vi skulle dra. Det er nytt fra i fjor, og har rett og slett gått oss hus forbi. 

Duoen har forresten gjennomført verdens kuleste lille minigolf turnering her i Las Vegas, and guess what?! Bjørn Erik vant over meg for aller første gang. Ganske så rart egentlig, siden han tross alt har lang erfaring fra å spille vanlig golf. Nå er det ikke sånn at vi gjør dette ofte, men vi forsøker nå å få det til sånn innimellom, og det har blir et leven uten like hver bidige gang, fordi han er verdens dårligste taper.

Vi tar altså det her dønn seriøst, så når vi fikk vite av Kristin og Dennis at det på deres gamle hotell, Rio, hadde egen Kiss minigolfbane, i neonfarger, var dette noe vi selvsagt var nødt til å få gjennomført. Wow, det her var virkelig et kult sted, dere! Kiss låter på full guffe, og råtøff bane. Selvsagt utrolig kjedelig å tape, med hele ti poeng, men mannen i billettluka fikk meg fort i godt humør igjen. Det gikk nemlig an å kjøpe et hav av Kiss effekter ved siden av banen, og når han hørte at vi kom fra Norge, fikk vi vite at han nylig hadde sendt førti poser “luftgitarstrenger” til en ihuga norsk Kiss fan i hjemlandet vårt. What?! Luftgitarer finnes jo selvsagt ikke, det er jo noe man bare mimer, men Kiss klarer altså å tjente penger på små tomme poser med skriften “Kiss air guitar strengs”. Hvor sprøtt er ikke det da, dere?!

Lyst på luftgitarstrenger?

Neste gang vi skrives, er det altså fra Canada…

Ønsker dere alle en finfin dag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#reise #amerika #ferie #lasvegas #kiss

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg