Sudøst!

Denne helgen har bydd på mang en lyspunkter. Både for Mille og meg i sammen, men også for hu mor alene en kveld. Snuppeline sov over hos bestemor på Grefsen, mens jeg traff gode gamle venninner. Disse damene er til daglig veldig “busy”, men når jeg nesten 2 måneder i forveien meldte min ankomst, ja da stilte de opp. Selv er jeg helt uvitende om hva Oslo har å by på, har mista hele oversikten, men jentene visste “where to go”, så det var bare å møte opp på avtalt sted. Alt var ordna!

Südøst var booka fra kl. 14-19, og herrejemeni for en flott plass. Ikke bare var stedet helt “stonning”, men servicen på folka som jobba der var noe av det beste jeg har opplevd på lenge. De møtte oss positivt på alt vi ba om, og stod på fra vi kom til vi gikk. Det manglet aldri noe og jeg kan love dere at denne gjengen har høye krav. “Er virkelig chablisen tørr nok?” eller “Er kremen til Irish´en selvpiska?” 

Uansett, dere kan tro det var deilig å klemme på jentene igjen. Noen har jeg faktisk ikke sett på over ti år, så talatutten fikk virkelig kjørt seg.

Kirsten, Vibeke, Elisabeth, Sølvi, me, Janine og Jeanette

Vi var de første gjestene som ankom, så jeg tok meg den friheten til å snoke rundt og knipse alt jeg kom over. 



Kan virkelig skrive under på at dette er et sted dere må besøke hvis sjansen byr seg. Og maten?! Jeeeesus, så jammi!




Jaja, dere kjenner meg! Mååå stikke nesa mi bort i folk som har det “lille ekstra” som jeg liker. Etter å ha lest På vegne av venner, var det et “must” å oppsøke forfatteren, Kristopher Schau, når han plutselig var i nærheten. Ehhh, har du forresten prøvd å ta selfie med en fyr som er en halv meter høyere enn deg og som i tillegg er et bøllefrø?! Neimen ikke lett…

Vi forsøkte å lure oss til å sitte lengre enn de fem timene vi på forhånd hadde avtalt, men da var sjefsbordet bortbestilt. Men igjen visste jentene råd, så vi forflytta oss bare rett over veien. Der ble det bestilt enda mere mat og selvfølgelig mer bobler.

Etter ni timer, orket ikke kroppen mer. Hjertesukk, da var det altså slutt på moroa. Aldri kjekt å ta farvel, men mange av oss hadde avtale dagen etter. Selv skulle jeg hente Mille tidlig så det var godt fornuften vant. Uansett, kan jeg se tilbake på en helt fantastisk minnerik kveld, og håper jeg får muligheten til å se de igjen i løpet av sommeren. 

Heldige meg fikk hivd meg på trikken som bragte med til Clarion hvor verdens beste seng ventet på meg. Ikke så aller verst å avslutte en perfekt kveld på den måten heller.

Klem Nina

 

#sudøst #clarionhotelroyalchristiania
 

2 kommentarer
    1. Der ser det jammen koselig ut 🙂 Skjønner jeg må ta en jentetur en dag, med hotel, mat og shopping 🙂 Btw… sprek den tattisen din på armen 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg