Intervju med NrK, feberheit jentunge og planlegging av stevne…

God kveld i stugo.
 

I dag ble jeg kontaktet av NrK, vedrørende innlegget mitt for noen dager siden. Mitt rop om hjelp til alle foreldre der ute, om at vi må hjelpe hverandre å følge mer med i tiden, og i denne omgangen sjekke om ungene våre har appén Sarahah. Dette er som jeg skrev appén du ikke burde la barnet ditt ha, les gjerne her. Jeg var tydeligvis ikke aleine om min bekymring, og klarte ved hjelp av alle deres delinger å nå ut til mange den dagen. Jeg klarer ikke med ord å gjenta hvilken grusom hets som foregår, hva folk får seg til å skrive, for det henger rett og slett ikke på greip. Det foregår personangrep mot barn helt ned i ti års alderen av så grov kaliber, så jeg forstår godt hvorfor politiet plutselig i enda større grad blir kontaktet av fortvilte foreldre som vil anmelde forholdene.

De fleste barn higer etter oppmerksomhet og anerkjennelse. De er sårbare og kan lett bli et bytte, i den evinnelige leitingen etter bekreftelsen av at de er gode nok. NrK vil lage en liten opplysningsartikkel rundt emnet, og jeg lot selvsagt talatuten gå varm. Jeg er nok i overkant overbeskyttende ovenfor Mille som ikke er som alle andre. Jeg er livredd for at hun skal bli et offer for ytre ødeleggende påvirkninger, og er derfor ute med klørne med en gang slik pest dukker opp. Vel, når jeg tenker meg om, så har jeg nok vært sånn mot alle ungene mine. Jeg har alltid vært bekymra, men det er vel en av de viktigste oppgavene å ta tak i når man blir foreldre. Bekymringene kommer og går, de slipper aldri helt taket.

Til helgen skal forresten Mille være med på sitt aller første ridestevne utenfor Leikvoll´s trygge rammer. Hun skal ikke reise så alt for langt med hesten sin, men det er nå allikevel mye nerver rundt det hele. Hun skal tross alt hoppe med hesten sin på et stevne foran et publikum, og jeg må innrømme at det stresser mora like mye som dattera. For hesten vår Sol, er jo tross alt ingen spranghest, nei langt der i fra, men det er visstnok helt innafor å prøve seg litt. Det er en stor drøm som går i oppfyllelse, så jeg håper virkelig hun får det til. For midt oppi forberedelsene, har hun dessverre blitt syk igjen. Feberen herjer, og jeg klarer ikke å finne ut hva som er galt. Hun reagerer positivt på febernedsettende, og det er jo bra. Selv om hun var hjemme fra skolen i dag, fikk hun lov å delta på sprangtimen sin i kveld. Det er selvsagt noe jeg aldri anbefaler, jeg pleier aldri å la hun få lov å gå ut av huset når hun først har vært hjemme fra skolen på dagen, men den timen var helt nødvendig for selvtilliten før helgens strabaser. Jeg håper virkelig ikke hun blir verre nå, for i følge henne selv er det ikke snakk om å skippe det stevnet.

 

Lala godtar oss som familie igjen. Vel, det er bare så vidt, etter all dryppinga av ørene tidligere i sommer. 

Omfavn kvelden, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg