For en nydelig opplevelse 🌸

Når denne trioen her er på tur, bør det skje noe. Særlig når vi er i en aller annen storby, da bør agendaen være fylt opp fra morran til kveld. Det kan derimot blir litt for mye for na´mor, men da er jeg flink til å legge inn ønsker om utflukter i litt roligere tempo. Som på den dagen her i London nylig, når vi var på farta hele tiden, da var jeg nødt å si i fra høyt og tydelig:”STOPP”, nå må vi ta oss en real pause, dere”.

På denne dagen hadde vi allerede gått flere timer på markedet og gatelangs opp og ned (les gjerne her), i blant mye mennesker og masse støy. Helt greit egentlig, alt til sin tid, men nå trengte Nina-mor fred og ro. Da falt det seg helt naturlig å dra til parken til dronninga sjøl, nemlig til St. James Park. Det passer perfekt å stikke innom her hvis man vil se slottet, Buckingham Palace, men i stedet for å dra direkte dit, anbefaler jeg sterkt en rusletur gjennom hele parken først.

Jeg har vært her to ganger, og har begge gangene begynt i motsatt ende av slottet, ikke langt fra Big Ben, nærmere bestemt ved “Clive statue”, utenfor “Churchill Museum & Cabinet war room”. Det er rett og slett helt nydelig å begynne rusleturen her. Følg veien på venstre side av elven, og kryss den på midten ved brua og gå derifra videre opp til slottet.

Man opplever en absolutt ro med en gang her, og det er egentlig helt sprøtt med tanke på at man tross alt er midt i London by. “Green Park” som den også kalles, er helt nydelig. Lukten av trærne og blomstene er fantastisk, og fuglelivet er enormt. Vi kom faktisk midt oppi matingen av tre gedigne pelikaner, og bare det i seg selv var verdt hele turen.

London er min favorittby, den byr på alt, og disse grønne lundene er så absolutt verdt et besøk 🌿

Vi starter alltid ved det røde krysset. Ved enden av turen her, like før man kommer opp til slottsplassen får man kjøpt deilig soft is.

Disse tre snåle fyrene kom løpende mot oss da vi kom, den ene kun med en vinge. Det var mat å få, et artig skue for oss alle.

Det var morsomt å se på nært hold hvordan fisken gikk opp og ned i den halsen der. Det skal ikke mer til for å imponere Thorsen-klanen.

Her var vi også nødt til å stoppe og en stund. Det var nemlig så artig å se hvordan den ene fuglen kom flyvende med greier hele tiden til redet, mens den andre lå å ruga.

Da var tuppene ferdig med å “slappe av”, så nå var det på tide å introdusere minsten for de kule drosjene de har i London, Black Cab. Bjørn Erik er helt suveren i å forstå alt av kollektiv her, så da blir det til at vi alle dilter etter han, men nå satte jeg foten ned å insisterte på at vi skulle la snuppeline forsøke dette også.

Shoppingtid, Westfield, et av de bedre gigantiske senterne London har å by på. Ligger et stykke utenfor byen, men verdt et besøk. Vi shoppet i et par tre timer, og så dro vi på kino der etterpå, helt genialt. Undergrunnsbanen er forresten rett ved siden av dette, så den tok vi hjem igjen.

Hvis dere tror jeg er ferdig med London turen ennĂĄ, sĂĄ tar dere feil. Jeg har fortsatt en del igjen ĂĄ vise dere. Jeg kan forresten anbefale alle ĂĄ dra til byen i mai, for dette var mitt fjerde ĂĄr pĂĄ rad her, og jeg har alltid opplevd sommer og sol da.

Nina 🇬🇧

 

 

#london #tipslondon #stjamespark #buckinghampalace #familietur

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg